Intervaltraining 26 februari

Lange intervallen met tempowisselingen, dat staat er deze keer op het programma.

3 à 5 x (400-400-400-400-400R)

De eerste en de derde 400m gaan 1″/100m trager dan 800m-tempo, de tweede en de vierde (onderstreept) gaan aan 800m-tempo. Eigenlijk zijn het dus 1.600m-intervallen maar met tempowisselingen.

Intervaltraining 19 februari

Tijd om eens terug de heuvelversnellingen erin te gooien. We beginnen met een achthonderd-zeshonderd-combo, dan drie heuvelversnellingen, gevolgd door twee keer dezelfde combo met een snellere vierhonderd erachter geplakt en met drie heuvelversnellingen ertussen. Volgt u nog? OK, hier is het schema:

  1. 800-400R-600-200R (800 en 600 aan 800m-tempo)
  2. 3 heuvelversnellingen
  3. 800-400R-600-200R-400-400R (800 en 600 aan 800m-tempo en de 400 een tikje sneller (1 à 2″))
  4. 3 heuvelversnellingen
  5. 800-400R-600-200R-400 (800 en 600 aan 800m-tempo en de 400 een tikje sneller (1 à 2″))

Intervaltraining 12 februari

Twee varianten deze keer. Er zijn achthonderdjes, gevolgd door zeshonderdjes, een beetje zoals de training van 22 januari. Maar voor de liefhebbers van het kortere en snellere werk zijn er ook zeshonderdjes met nadien driehonderdjes.

Tip: als de wind vanavond nog altijd strak waait kan je met de driehonderdjes de tegenwind wat ontlopen…

OFWEL:

  1. 3 x (800-400R) (800m-tempo)
  2. 3 à 5 x (600-200R) (idem)

OFWEL:

  1. 3 x (600-200R) (800m-tempo)
  2. 6 à 10 x (300-100R) (1″/100m sneller)

Interval(?)training 22 januari

Het is zeer de vraag of we vanavond veilig intervallen kunnen lopen op de piste, want gisterenavond was het er alvast glad en ik vrees dat het vanavond hetzelfde wordt. Vanavond proberen we dus eerst eens uit of het doenbaar is.

Zo ja, doen we een eenvoudige training:

  1. 2 x (800-400R)
  2. 4 à 6 x (600-200R)

Zo neen, gaan we in park Heuvelhof lopen: grote rondjes met een klein rondje als recuperatie.

Intervaltraining 15 januari

Ook deze keer gaan we van snel naar sneller, maar nu op een andere manier 🙂 We beginnen met de klassieke intervallen, dan doen we heuvelversnellingen en vervolgens wat climaxwerk (mét gratis tegenwind). Dat gaat als volgt:

  1. 2 x (800-400R) (800m-tempo)
  2. 2 x (600-200R) (idem)
  3. 4 heuvelversnellingen
  4. 2 à 4 x (600-200R-400-200R-200-400R) (600 aan 800m-tempo, 400 1″/100m sneller, 200 2″/100m sneller)