Intervaltraining 7 juni

Deze keer gaan we weer iets nieuws proberen. We beginnen met een grote vijverronde aan een vrij rustig tempo met een kleine vijverronde als recuperatie. Daarna 800m aan het gebruikelijke tempo, met 100m recuperatie, gevolgd door 460m, opnieuw aan 800m-tempo, gevolgd door een kleine vijverronde als recuperatie. Dat alles 2 à 4 keer. In formulevorm:

2 à 4 x (1360-600R-800-100R-460-600R)

tempo: 1360 aan 1″/100m trager dan 800m-tempo; 800 aan 800m-tempo; 460 aan 800m-tempo of een klein tikkeltje sneller als dat lukt

Je zou dit herhaalde climaxintervallen kunnen noemen maar ik vrees dat de realiteit minder fijn zal zijn als dit klinkt 😉

Vrijdag 2 juni: start training aan Heverleebos

Omdat er werd gevraagd om eens een ander parcours te lopen dan de zomertour en ook eens een andere startplaats te kiezen, vertrekken we morgen in Heverlee “aan de bareel” in plaats van aan de club. We vertrekken daar om 18u15 voor een uitstap naar Heverleebos en Meerdaalwoud.

Voor de niet-ingewijden: dat is op de kruising van de Herendreef en de Filosofenlaan/Beukenlaan, aan de ingang van het bos.

Hier is de Google maps: https://www.google.be/maps/dir//50.853008,4.6816895/@50.8516558,4.6783778,15.25z

En hier is de Google street view, waarop je de “bareel” ziet: https://www.google.be/maps/@50.8531592,4.6816755,3a,83.3y,165.18h,89.44t/data=!3m7!1e1!3m5!1sgUq0eIMl39l41griGm4BQA!2e0!3e11!7i13312!8i6656

Tot morgen in Heverlee!

Intervaltraining 31 mei

Deze keer hebben jullie de keuze: ofwel 5 à 7 x (1.000-360R), ofwel impro-intervallen. Die laatste gaan als volgt:

We verdelen ons in groepjes met lopers die min of meer bij elkaar passen qua tempo. Ideaal zou zijn enkele groepjes van telkens 2 tot max. 4. Elk groepje is volledig vrij en mag overal in of rond het provinciaal domein gaan lopen. Wees creatief. Hou het wel veilig en hinder geen andere lopers en wandelaars.

Er is slechts één regel: in je groepje loopt om beurten iemand anders voorop. Die bepaalt het parcours en het tempo gedurende drie tot vijf minuten. Dan wordt er even gerecupereerd (twee tot drie minuten) en neemt de volgende over als koploper. Je mag je loopmakkers er niet aflopen, maar voor het overige mag je je “kopbeurt” volledig vrij indelen: korte snelle stukken met korte jogpauzen tussenin of één lang stuk met lichte tempovariaties. Bochten, hellingen, obstakels: go crazy!

Maar als je liever de saaie duizendjes doet, be my guest 😉

Intervaltraining 24 mei

Het wordt opnieuw vrij warm, dus vergeet zeker niet je flesje water.

We doen een kleine variante op de training van vorige week, namelijk 4 à 6 x (700-100R-560-600R), dus met een rustig stukje tussen 700 en 800m. Tempo: rustig tempo voor de eerste 700m (zoals vorige week: 1 à 1,5″/100m trager dan 800m-tempo); 800m-tempo voor de 560m.

Intervaltraining 17 mei

Omdat het erg warm zal zijn en we nog niet echt geacclimatiseerd zijn, gaan we het houden bij niet al te snelle intervallen met voldoende rust. Dus ofwel 4 à 6 x (1.360-600R) ofwel trio-intervallen.
Wat we precies gaan doen bespreken we aan het begin van de training.
Maar vergeet niet om een flesje water mee te brengen!!!