Intervaltraining 1 februari

Dit is een verdere opbouw van de vorige week. Laten we beginnen met een piramide, 4 heuveltjes en om de verzuring een handje te helpen 800-tjes, 600-tjes en 400-tjes.

  1. 800-400R-600-200R-400-200R-600-200R-800-200R (800 en 600 aan 800m-tempo en de 400 een tikje sneller (1 à 2″))
  2. 4 heuvelversnellingen (van vlot naar snel)
  3. 800-400R-600-200R-600-200R-800-400R (800 en 600 aan 800m-tempo)
  4. Eventueel : 600-200R-400-200R-600 (800 en 600 aan 800m-tempo)

Intervaltraining 25 januari

Deze keer lassen we terug wat goede oude heuvelversnellingen in, afgewisseld met intervallen van lang naar kort.

  1. 800-400R-600-200R (800 en 600 aan 800m-tempo)
  2. 3 heuvelversnellingen
  3. 800-400R-600-200R-400-400R (800 en 600 aan 800m-tempo en de 400 een tikje sneller (1 à 2″))
  4. 3 heuvelversnellingen
  5. 800-400R-600-200R-400 (800 en 600 aan 800m-tempo en de 400 een tikje sneller (1 à 2″))

De temperaturen schommelen woensdagavond wellicht rond het vriespunt, dus het is niet zeker of de piste wel beloopbaar zal zijn. Indien niet kunnen we ons aan een duurloopje annex glibberfartlek wagen…

Intervaltraining 18 januari

We blijven in de sfeer van de zeshonderdjes met korte rust. Dit keer ingedeeld, de rust tussen de intervallen mag rustig zijn. Wel niet achteruit lopen of wandelen.

3 – 5 x (500-100R-400-200R-300-300R) 500 aan 800m-tempo – 400 1″sneller/100m – 300 1″sneller 100/m of 2″sneller 100/m wie kan/wil.

Intervaltraining 11 januari

Deze week beginnen we met zeshonderdjes met korte rust; daarna wordt het nog wat korter en sneller.

  1. 3 à 4 x (600-200R) (800m-tempo)
  2. 3 à 4 x (400-200R) (1″ sneller dan 800m-tempo)
  3. 4 à 6 x (300-100R) (1″ sneller dan 800m-tempo)

Zoals je wel weet hangt veel af van hoe rustig je jogt in die 200 of 100m pauze. Het mag echt rustig, zolang je maar niet wandelt… Tot woensdag!

Intervaltraining 4 januari

Het jaar beginnen met een piramide is een brokkenloperstraditie.

Ik ben er zeker van dat ze ons niet nadoen in Haïti.

De 1ste training van dit jaar is een klassieker en geliefd door velen.

Genoeg gerijmd, laten we elkaar woensdag op een rondje trakteren.

  1. 2 x (800-400R-600-200R-400-200R-600-200R-800-400R)
  2. 600-200R-400-200R-600 (optioneel)

tempo: 800 en 600 aan 800m-tempo; 400 1 à 2″/100m sneller

Intervaltraining 28 december

Om het jaar 2022 runderful af te sluiten stellen we 2 trainingen voor. Een taperval voor wie de corrida gaat lopen vrijdag en een interval om de kerststronk te verbranden:

  1. 4-6 x (400-200-400R) met 400 2″ trager dan 800m-tempo en 200 1″trager dan 800m-tempo. TAPERVAL
  2. 5-7 x (500-100-300-300R) met 500 aan 800m-tempo, 100 aan duurlooptempo en 300 1″sneller/100m of 7-10 x (800-200R) 800 aan 800m-tempo INTERVAL

Intervaltraining 21 december

We houden het simpel, ingedeeld 1000-tjes met 400R. Wie wilt, kan bij de laatste 2 1000-tjes, de 300 2″sneller/100m doen i.p.v. 1″sneller/100m. Zoals 2 unlim!ted ooit zong “No Limit!”.

4 à 7 x (400-300-300-400R) met 400 1″ trager dan 800m-tempo – 300 aan 800m-tempo – 300 1″sneller/100m)

Intervaltraining 14 december

Hopelijk is de piste woensdag beloopbaar. Indien niet gaan we een alternatieve training doen, maar voor het geval dat de piste geen schaatspiste is gaan we ons wagen aan de volgende training:

  1. 3 x (600-200R-400-400R) met 600 aan 800m-tempo en 400 1″/km sneller
  2. 2 à 3 x (600-200R-400-100R-300-400R) met 600 aan 800m-tempo, 400 en 300 1″/km sneller

Intervaltraining 7 december

De eindejaarscorrida nadert, en voor je het weet is het zover. Dit keer 600- en 800tjes met weinig rust en om de verzuring een handje te helpen, 4 heuvelversnellingen. Dit wil je niet missen!

  1. 2x (600-200R) (800m-tempo)
  2. 4 heuvelversnellingen (van vlot naar snel)
  3. 2 à 3 x (500-100-200R) (500 aan 800m-tempo – 100 1″sneller/100m)
  4. 2 à 3 x (600-200-400R) (600 aan 800m-tempo – 200 1″sneller/100m)

Intervaltraining 30 november

Vanaf deze training tot de eindejaarscorrida gaan we geleidelijk terug naar langere intervallen, maar met weinig recuperatie. Die beweging zetten we in als volgt:

  1. 2 x (800-400R) (800m-tempo)
  2. 2 x (600-200R) (idem)
  3. 4 heuvelversnellingen
  4. 2 à 3 x (400-100R-300-100R-300-400R) (400 aan 800m-tempo, 100R “bollen” aan duurlooptempo, 300 1″/100m sneller dan 800m-tempo)