Intervaltraining 3 maart

Achthonderdjes worden het woensdag. Zeven stuks voor de snelle lopers; acht stuks voor de snelsten. De tempo’s bekijken we ter plaatse.

Opgelet voor de laatkomers: als het lukt gaan we opwarmen in het provinciaal domein, dus kom ons niet tegemoet lopen in de Schoolbergenstraat, want dat zou kunnen tegenvallen 😉

Tot woensdag!

Advertenties

Intervaltraining 24 februari

Woensdag doen we 4x(1.600-400R). Lange intervallen dus, maar wel ingedeeld als volgt: elke 400m versnellen we wat, van 23″ (eerste 400m) naar 20″ (laatste 400m) (voor de snelste groep; de snelle groep versnelt van 25″ -> 22″). De gebruikelijke 400m rust tussen elke interval.

Het komt er dus op aan om de snelheid in de eerste twee rondjes onder controle te houden, want anders wordt het afzien… 🙂

Intervaltraining 17 februari

Woensdag gaan we van XXL naar M. En dat op één training! Dat gaat zo:

  1. 2.000m (5 ronden) aan 23″/25″ [tempo voor snelste/snelle groep]
  2. 1.600m (4 ronden) aan 22″/24″
  3. 1.200m (3 ronden) aan 21″/23″
  4. 800m (2 ronden) aan 20″/22″

Tussen elk interval 400m recuperatie. Ik weet dat de tempo’s nogal scherp zijn bemeten; misschien passen we dat ter plekke nog een klein beetje aan, afhankelijk van de weersomstandigheden.

Tot woensdag!

Naschrift: het bleek toch wat te zwaar. Voor de snelste groep was een halve seconde trager een betere keuze. Ik liep het als volgt:

km tijd eindhartslag km/u min/km sec/100m
1 2 0:07:41 166 15,62 03:51 23,1
0,4 0:02:25 141 9,93 06:03 36,3
2 1,6 0:05:55 171 16,23 03:42 22,2
0,4 0:02:41 131 8,94 06:43 40,3
3 1,2 0:04:18 173 16,74 03:35 21,5
0,4 0:02:33 139 9,41 06:23 38,3
4 0,8 0:02:44 175 17,56 03:25 20,5