Intervaltraining 30 maart

Joepiedepoepie, het is zomeruur en we kunnen terug in het provinciaal domein gaan intervallen. Dat gaan we dan ook uittesten woensdag met een paar XL-intervallen. Eén interval bestaat uit één grote vijverronde met één kleine vijverronde (samen ≈ 1.950m), gevolgd door een jogpauze van één kleine vijverronde (≈ 610m).

De maasmarathonlopers doen dat vier keer, de anderen mogen het bij drie keer houden. Tempo: 800m-tempo + 1″ /100m, maar eigenlijk vooral op gevoel lopen.

Tot woensdag!

Advertenties

Intervaltraining 23 maart

Voor woensdag staan er opnieuw twee soorten trainingen op het menu.

De marathonlopers lopen deze week 7×(1.000-400R) aan het 800m-tempo plus 0,5 sec/100m. De maasmarathonlopers houden het op 6×(1.000-400R) aan hetzelfde tempo.

De andere brokkenlopers mogen zich overgeven aan lange intervallen met tempowisselingen, en wel als volgt: 5x(600-200-400-400R). 600 aan 800m-tempo plus 0,5 sec/100m, 200 aan vlot duurlooptempo (800m-tempo plus 3 sec/100m), 400m aan 800m-tempo. Voor de 23″-lopers betekent dat concreet 23,5″ op 600, 26″ op 200 en 23″ op 400.

Tot woensdag!

Intervaltraining 16 maart

Woensdag staat de volgende training op het programma:

  • 3x(400-200R) – 1″/100m sneller dan 800m-tempo
  • 3x(400-400R) – 2″/100m sneller dan 800m-tempo
  • 3 keer heuvel op (van rustig naar snel, zoals gebruikelijk)
  • 3x(400-200R) – 1″/100m sneller dan 800m-tempo
  • 3x(400-400R) – 2″/100m sneller dan 800m-tempo

Deze training hebben we in november vorig jaar ook al eens gedaan.

De maasmarathonlopers mogen zich wagen aan 8x(800-400R) of eventueel (als ze liever wat afwisseling hebben) 6x(800-400R) + 4x(400-200R) (deze laatste 1″/100m sneller dan 800m-tempo).

tot woensdag!

Intervaltraining 9 maart

De intervaltraining van woensdag brengt ons 800m-intervallen in enkele varianten.

  • Voor de aprilse marathonlopers staat er een snedige 10x(800-400R) op het programma. Dat kan dus wat laat worden.
  • De meimarathonlopers mogen zich wagen aan 8x(800-400R). Ook snedig genoeg.
  • De andere lopers krijgen een opgeleukte 800m-training: 3x(800-400R) + 2x(600-200R) + 2x(300-100R). De 800 en 600 gaan aan het gebruikelijke 800m-tempo; de 300 mogen een tikkeltje sneller (eigen gevoel).

Tot woensdag!

Crêtes de Spa

Voor alle mafkezen die het een goed idee vinden om een halve marathon te combineren met werkelijk criminele hellingen, is er de Crêtes de Spa. Volgens de beschrijving: “Parcours à  travers les chemins et forêt de la région spadoise avec une
incursion fantastique sur le plateau des Fagnes. Dénivellés important”. Deze wedstrijd vindt plaats op 9 april om 13.05u. Voorinschrijven (6 euro) kan tot 6 april. Meer info en inschrijvingen hier. Parcours vind je hier. Wedstrijdtips bij JP.

Intervaltraining 2 maart

Na inlopen en rompspiercontroleoefeningen staan er twee soorten intervaltraining op het programma:

  • voor de marathonlopers: 3x(800-200R-600-200R-400-800R) – 800 aan 1″/100m trager dan 800m-tempo, 600 iets sneller en 400 aan 800m-tempo – 200R rustig bollen (12 km/u), 800R rustig joggen (10 km/u).
  • voor de andere lopers: 4x(600-200R) + 4x(300-100R) – 600 aan 800m-tempo, 300 2″/100m sneller

Tot woensdag!