Intervaltraining 27 juli

Deze week gaan we ons uitleven in het provinciaal domein. Op het menu staan eerst drie achthonderdjes aan het gebruikelijke tempo, gevolgd door een rustpauze (terug tot aan het brugje). Dat is dus 3x(800-560R).

Daarna doen we drie ingedeelde langere intervallen die een hele vijverronde beslaan, telkens gevolgd door een rustpauze rond de kleine vijver. Dat ziet er uit als volgt: 3x(600-100-300-100-260-600R). De eerste 600 aan 800m-tempo, de 100 aan rustig duurlooptempo, en de 300 en 260 1 à 2″/100m sneller dan 800m-tempo.

Tot woensdag!

Advertenties

Intervaltraining 20 juli

Warm is het niet, maar warm kan het wel worden, zeker na deze pittige intervaltraining. We warmen op met drie achthonderdjes en dan verminderen we de recuperaties met twee zeshonderdjes. Tenslotte verhogen we de snelheid met twee driehonderdjes (vier voor de snelsten). Schematisch ziet dat er zo uit:

3x(800-400R) + 2x(600-200R) + 2 à 4x(300-100R)

De 800 en 600 aan het gebruikelijke 800m-tempo; de 300 gaan 2″/100m sneller.

Veel plezier woensdag!

Intervaltraining 6 juli

Deze week gaan we een vrij technische training op de baan afwerken, namelijk een piramidetraining. Na de gebruikelijke opwarming in het provinciaal domein zetten we onze tanden in het volgende:

2x(800-200R-600-200R-400-200R-600-200R-800-800R)

800m gaat aan het gebruikelijke tempo, 600 1″/100m sneller en 400 nog 1″/100m sneller.

Tot woensdag!