Intervaltraining 30 januari

Joepiedepoepie! De sneeuw is weg, de regen is (voorlopig) verdwenen, dus we kunnen weer vlammen op de baan. Maar om niet te hard van stapel te lopen na twee weken sneeuwschuifelen gaan we vandaar een klassieke 800-600 training doen: eerst drie achthonderdjes, dan drie keer de heuvel op en dan drie zeshonderdjes met minder recuperatie. Concreet:

  1. 3x(800-400R)
  2. 3 keer de heuvel omhoog
  3. 3x(600-200R)

De intervallen gaan uiteraard aan 800m-tempo.

Advertenties

Intervaltraining 23 januari

Vandaag gaan we een duurloop doen met een aantal lichte versnellingen (op plaatsen waar dat veilig is). Het is te glad en vooral te koud voor intervalwerk. Dus voor één keer de riem eraf, maar volgende week is er weer een snedige intervaltraining.

Intervaltraining 16 januari

Het is zover, de sneeuw ligt er en het is nog maar de vraag of we op de piste zullen kunnen. Zo ja, gaan we daar simpele 600m of 800m-intervallen lopen (naargelang de situatie). In het andere geval gaan we op de Trolieberg een heuvelintervaltraining afwerken. De Trolieberg heeft drie hellingen waarop je de volgende heuvelintervallen kan doen: 700-370R-220-150R-260.

De eerste helling is vanaf de voet tot aan een relatieve “top” aan een 50km/u-bord (het tweede dat je tegenkomt). Dan is er een stuk recuperatie tot aan de grote boerderij aan je rechterkant. Daar begint de tweede helling, die loopt tot aan de kruising van met het Lopad en de Lange Lostraat (relatieve top). Dan is er een stuk recuperatie tot aan het begin van de rij huizen aan linker- en rechterkant. Daar begint de laatste helling, die terug tot aan een relatieve top gaat met aan de rechterkant een modern huis. Na die laatste helling keren we om en lopen we terug naar de voet. Dat gaan we in totaal drie keer doen.

Op deze kaart kan je de begin- en eindpunten van de intervallen zien, maar je zal zien dat het zichzelf ter plaatse zelf wel uitwijst.

Trolieberg

 

Intervaltraining 2 januari

De eerste intervaltraining van het nieuwe jaar staat in het teken van de twee volgende veldlopen van Grimbergen (zondag 6/1) en Betekom (zondag 13/1). Dat doen we met een piramidetraining in twee delen met in het midden een heuveltjesepisode:

  1. 800-200R-600-200R-400-200R-600-200R-800-400R
  2. drie keer de heuvel op, van vlot duurlooptempo tot bijna voluit
  3. 600-200R-400-200R-200-200R-400-200R-600

Tempo-aanduidingen: 800m en 600m gaan aan 800m-tempo; 400m gaat 1″/100m sneller en 200m gaat 2″/100m sneller.

Tot woensdag!

Gelukkig 2013!

Voor alle brokkenlopers en hun dierbaren: een mooi, succesvol en leerrijk 2013 zonder blessurespoken en met veel collectief en individueel loopplezier! Hopelijk mogen we ook dit jaar talrijke aangename uren samen al lopend besteden, met de wind in de rug en de zon aan het einder.
running