Intervaltraining 27 februari

Deze keer houden we het eenvoudig: 6 à 7 x (800-400R). Aan 800m-tempo uiteraard.

Wie zin en puf heeft, mag er na zes intervallen nog eentje bijdoen.

Advertenties

Intervaltraining 13 februari

Deze week gaan we voort op de uithoudingstraining met korte recuperatie die we vorige week ook al hebben gedaan.

  1. 4x(600-200R) aan 800m-tempo
  2. 6x(300-100R) aan 1″/100m sneller

Net zoals vorige week: verkijk je niet op die korte intervallen; dit is veel meer een uithoudings- dan een pure snelheidstraining. Als je in goede vorm bent zal je die driehonderdjes waarschijnlijk iets sneller kunnen (misschien 2″/100m sneller), maar kijk eerst maar even de kat uit de boom.

Intervaltraining 6 februari

De dagen lengen terug, en de intervallen ook, maar dat betekent nog niet dat we meteen gaan teruggrijpen naar de achthonderdjes en de duizendjes en de grote vijverrondes. Deze week gaan we experimenteren met het volgende: 3x(800-400R-600-200R-400-400R)

800m en 600m gaan aan het gebruikelijke 800m-tempo en de 400m gaat 1″/100m sneller.

Niet van de poes, maar doenbaar. Het accent ligt vooral op die laatste 400m: die moet een tikje sneller terwijl je op dat moment toch al redelijk verzuurd bent. Wel opletten dat je genoeg recupereert (traag genoeg jogt) in de rustpauzes. Tot woensdag, lieve proefkonijntjes 😉