Intervaltraining 27 november

Het is vrij koud, dus we beginnen opnieuw met wat langere intervallen, maar dan gaan we naar kortere en snellere intervallen.

  1. 2x(600-200R) (800m-tempo)
  2. 3x(400-200R) (1″ sneller dan 800m-tempo)
  3. 4x de heuvel op (van rustig naar 95%)
  4. 400m recuperatie (enjoy!)
  5. 6x(200-200R) (3″ sneller dan 800m-tempo)
Advertenties

Intervaltraining 20 november

Ook deze week werken we aan de overgang van afstand naar snelheid. We beginnen – als opwarming – met vier zeshonderdjes, maar dan gaan we de snelheid opdrijven: eerst vier keer de heuvel op en dan zes snedige driehonderdjes.

  1. 4x(600-200R) (aan 800m-tempo)
  2. 4x heuvel op, telkens sneller, vierde keer aan 95%
  3. een héél rondje recuperatie! geniet ervan!
  4. 6x(300-100R) (2″/100m sneller dan 800m-tempo)

We hebben deze training in oktober en in september ook al eens gedaan. Een vaste waarde in onze najaarsintervaltrainingen.

Intervaltraining 13 november

Ik kan er woensdag zelf niet bij zijn, dus geen betere gelegenheid om een extra zware lastige uitdagende training voor te stellen. We hebben dit najaar nog geen Verschrikkelijke Verdoemde Verrukkelijke Vierhonderdjes gedaan. Die zien er uit als volgt:

  1. 3x(400-200R) – 1″/100m sneller dan 800m-tempo
  2. 3x(400-400R) – 2″/100m sneller dan 800m-tempo
  3. 3 keer heuvel op (telkens wat sneller: 80 – 90 – 95 %)
  4. 3x(400-200R) – 1″/100m sneller dan 800m-tempo
  5. 3x(400-400R) – 2″/100m sneller dan 800m-tempo

Je ziet de logica: eerst drie redelijk snelle vierhonderdjes met weinig recuperatie (200m), dan drie snellere met meer recuperatie (400m). Dan drie heuveltjes en dan opnieuw hetzelfde setje. Enjoy!

Intervaltraining 6 november

Woensdag staat een piramidetraining op het programma. We gaan van lange “trage” naar korte snelle intervallen en weer terug naar lange “trage”. Tussenin gaan we vier keer de heuvel op. Dat gaat zo:

  1. 800-200R-600-200R-400-200R-600-200R-800
  2. zonder recuperatie direct: 4 x heuvel (eerste erg rustig, laatste net niet voluit)
  3. 400m recuperatie
  4. 800-200R-600-200R-400-200R-600-200R-800

We beginnen de 800 aan 1″/100m trager dan het gebruikelijke 800m-tempo; de 600 gaat aan 800m-tempo en de 400 gaat 1″/100m sneller.