Intervaltraining 25 juni

Deze keer gaan we ofwel trio-intervallen doen, ofwel twee grote intervallen (2x(1.360-600R), gevolgd door vier kleinere en snellere intervallen (4×800-560R). Aan jullie de keuze.

Niet vergeten: binnenkort staan er twee DCLA-organisaties op de wedstrijdagenda:

  • zondag 13 juli: 10mijl van Glabbeek
  • vrijdag 18 juli: Kiezegemse Stratenloop

 

Advertenties

Intervaltraining 11 juni

Deze week gaan we nog eens aan het tempogevoel werken. Dat gaan we doen in het provinciaal domein ofwel met trio-intervallen, ofwel met fluitjesintervallen (klik op de linken voor uitleg). Voor één keer mogen jullie beslissen aan welke van deze twee folteringen we ons gaan onderwerpen. De twee mag ook natuurlijk.

Het kan nog altijd redelijk warm zijn woensdag, dus flesje water niet vergeten!

Intervaltraining 4 juni

Deze week gaan we voort op het elan van de vorige week: lange ingedeelde intervallen. Dus: nog langere en nog meer ingedeelde intervallen. In het provinciaal domein. Dat ziet er zo uit:

3 x (700-100R-560-100R-500-760R) met 700, 560 en 500 ongeveer een halve seconde trager dan 800m-tempo, 100R aan zo’n 12 à 13 km/u (no kidding!) en 760R rustig joggen.

Het tempo ligt een beetje lager dan vorige week, maar in ruil is er natuurlijk meer aan één stuk te lopen. Wel goed memoriseren: 700 interval, dan 100 gewoon, dan – aan het 800m-punt – 560 interval tot aan het startpunt, dan 100 gewoon, dan 500 interval en van het 600m-punt tot aan het startpunt rustig joggen. Herhaal drie keer…