Intervaltraining 30 juli

Mijn dochter vindt dat de intervaltraining moet bestaan uit één kilometer op één been, andere kilometer op andere been, twee kilometer op blote voeten, twee kilometer haasje-over en dan uitlopen en pintje bier drinken.

Ik durf voorstellen 6x(800-400R) op de piste of 4x(1.360-600R) in het provinciaal domein (als er geen plassen liggen). Die 1.360m mogen dan aan 0,5″ à 1″ trager dan 800m-tempo. Benieuwd voor welke variante jullie kiezen…

Advertenties

Intervaltraining 23 juli

Het wordt redelijk warm en droog woensdag, dus ideaal voor in het provinciaal domein. Deze week mogen jullie kiezen tussen twee varianten: ofwel een simpele 5 x (1.000-360R) aan 0,5″/100m trager dan 800m-tempo, ofwel een intervaltraining met wat meer profiel:

  1. 1.360-600R
  2. 1.000-360R
  3. 800-560R
  4. 1.000-360R
  5. 1.360-600R

Het eerste en het laatste interval is dus een grote vijverronde, gevolgd door een recuperatie rond de kleine vijver. Al de rest is interval + recuperatie in één grote vijverronde. 1.360 aan 1″ trager dan 800m-tempo, 1.000 aan 0,5″ trager en 800 uiteraard aan 800m-tempo.

Intervaltraining 16 juli

Vorige week hebben we een regenachtige intervaltraining op de baan afgewerkt; deze keer bezoeken we terug het provinciaal domein. We gaan proberen om van lang naar kort te werken, en wel als volgt:

  1. 1 x (1.360-600R) (een grote vijverronde, gevolgd door een recuperatie rond de kleine vijver) – tempo: 1″/100m trager dan 800m-tempo
  2. 2 x (1.000-360R) – tempo: 0,5″/100m trager dan 800m-tempo
  3. 2 x (800-560R) – 800m-tempo

Het gaat redelijk warm worden, dus een flesje water is geen slecht idee.

Intervaltraining 9 juli

De weergoden zijn ons niet gunstig gezind. Het zal blijven doorregenen, dus vandaag gaan we op de piste lopen. We warmen op langs het wintertraject (langs de Kastaar) omdat het in het provinciaal domein vol met plassen zal liggen. Daarna gaan we op de baan 3x(800-400R) doen, gevolgd door 3x(600-200R). Tempo telkens 800m-tempo.

Intervaltraining 2 juli

Deze week gaan we in het provinciaal domein beginnen met drie achthonderdjes aan het gebruikelijke tempo, dus 3x(800-560R).

Daarna doen we drie ingedeelde langere intervallen die een hele vijverronde beslaan, telkens gevolgd door een rustpauze rond de kleine vijver. Dat ziet er uit als volgt: 3x(600-100-300-100-260-600R). De eerste 600 aan 800m-tempo, de 100 aan rustig duurlooptempo, en de 300 en 260 1 à 2″/100m sneller dan 800m-tempo.