Intervaltraining 28 januari

Deze week wagen we ons aan een climaxtraining:

3x(800-400R-600-200R-400-400R)

De eerste twee intervallen (800 en 600) gaan aan het gebruikelijke 800m-tempo. Het derde interval (400m) lopen we 1″/100m sneller. Het is wel erg belangrijk om de rustpauzen voldoende rustig te lopen, want anders draait dit in de soep 😉

Advertenties

Intervaltraining 14 januari

Deze week gaan we nog eens vierhonderdjes lopen met tempo- en recuperatievariaties:

  1. 3x(400-200R) – 800m-tempo
  2. 3x(400-400R) – 1″/100m sneller dan 800m-tempo
  3. 3x heuvelversnellingen (80 – 90 – 95%)
  4. 3x(400-200R) – 1″/100m sneller dan 800m-tempo
  5. 3x(400-400R) – 2″/100m sneller dan 800m-tempo

Het eerste setje (onderdelen 1 en 2) zijn relatief makkelijk. Na de heuvelversnellingen komt hetzelfde setje terug, maar dan 1″/100m sneller!

Intervaltraining 7 januari

Deze training is toegespitst op de brokkenlopers die nog crossambities hebben (bv. Vilvoorde op 25/1). Wie die sowieso heeft geparkeerd, kan zich beperken tot de onderdelen 1 en 2, maar dan meer herhalingen natuurlijk.

  1. 2 x (800-400R) aan 800m-tempo
  2. 2 x (600-200R) aan 800m-tempo
  3. 4 x de heuvel op, eerste keer rustig en telkens iets sneller
  4. 4 à 6 x (300-100R) aan 1 à 2″/100m sneller dan 800m-tempo – te bespreken voor begin training

Gelukkig 2015!

Aan alle loopmakkers en hun dierbaren: een mooi, gezond, succesvol en leerrijk nieuw jaar! Hopelijk mogen we ook dit jaar heel wat uren samen rennen, sprinten, joggen, dollen, afzien, recupereren, ploeteren en zweven. En, als het even kan, met de wind in de rug en de zon aan de einder.
Komen jullie ook een glaasje heffen in de kantine op maandag 5 januari om 20u?looppad