Intervaltraining 25 november

We gaan de intervallen in vergelijking met de vorige weken nog wat verkorten, kwestie van de snelheid nog wat aan te scherpen. We steken van wal met een zestal vierhonderdjes en gaan dan over op acht tweehonderdjes. Geen heuveltjes.

6x(400-200R) + 8x(200-200R)

Tempo: 400m 1″/100m sneller dan 800m-tempo en 200m 2 à 3″/100m sneller dan 800m-tempo.

Diegenen onder ons die blessuregevoelig zijn en die die tweehonderdjes niet zien zitten, mogen een alternatieve training doen:

4x(600-200R) + 4x(400-200R)

Tempo: 600m = 800m-tempo en tempo 400m = 1″/100m sneller

 

Advertenties

Intervaltraining 4 november

Deze keer wordt het een piramidetraining (eigenlijk een wat langere versie van een piramidetraining die we op 16 september al hebben gedaan, nu met heuvelversnellingen erbij). We gaan van lange naar korte intervallen en weer terug naar lange en het tempo gaat van snel naar sneller en terug naar snel.

  1. 800-200R-600-200R-400-200R-600-200R-800
  2. 4 heuvelversnellingen (eerste rustig, laatste net niet voluit)
  3. 400m recuperatie (ja, dat lees je goed, geniet er maar van!)
  4. 800-200R-600-200R-400-200R-600-200R-800

De 800 en de 600 gaan aan 800m-tempo en de 400 gaat 1 à 2″/100m sneller.