Intervaltraining 29 juni

Jullie kunnen kiezen tussen trio-intervallen of een piramidetraining. Die laatste hebben we op 20 april al eens gedaan en die gaat als volgt:

We beginnen met een groot vijverrondje met recup rond de kleine vijver. Dan enkel rond de grote vijver, eerst een duizendje met 360m recup, dan een of twee (afhankelijk van je snelheid/vorm) achthonderdjes met 560m recup en dan terug naar langere intervallen.

  1. 1.360-600R (1″/100m trager dan 800m-tempo)
  2. 1.000-360R (0,5″/100m trager dan 800m-tempo)
  3. 1 à 2 x (800-560R) (800m-tempo)
  4. 1.000-360R (0,5″/100m trager dan 800m-tempo)
  5. 1.360-600R (1″/100m trager dan 800m-tempo)
Advertenties

Intervaltraining 22 juni

Deze keer duizendjes. 5 à 6 x (1.000-360R).

De liefhebbers van het iets kortere werk mogen het volgende alternatief doen: 2 x (1.000-360R) + 3 à 4 x (800-560R).

Intervaltraining 15 juni

Het is maar de vraag of we de training droog gaan kunnen houden, maar we proberen positief te blijven.

Als er genoeg volk komt om groepjes te maken van minstens twee per tempo, gaan we een improvisatie-intervaltraining proberen. Uitleg volgt ter plaatse.

In het andere geval doen we 5 à 6 x (1.000-360R).

Intervaltraining 8 juni

Goed nieuws. Het blijft droog, het is niet té warm, dus het is prima intervalweer. We verlengen onze intervalletjes nog wat nu de kleine vijverronde terug open is.

5 à 6 x (1.360-600R) (een tikkeltje trager dan 800m-tempo)

Alternatief voor wie het wat korter en iets sneller wil: 2 x (1.360-600R) + 4 x (800-560R).

Intervaltraining 1 juni

De weersvoorspellingen zijn niet schitterend deze keer. Als het voldoende droog blijft, kunnen we ons aan duizendjes wagen in het provinciaal domein (5 à 6 x 1.000-360R), maar als het hard regent en het te drassig/modderig zou zijn in het provinciaal domein kunnen we eventueel ook achthonderdjes of duizendjes op de piste afwerken. We’ll see.