Intervaltraining 31 augustus

Voor de marathonlopers en andere liefhebbers van langgerekte intervallen (wij denken aan ene Pieter) is er een training waarbij we telkens afwisselen tussen lange en nog langere intervallen. Dat ziet er uit als volgt:

3 x ((1.000-360R)+(1.360-600R)) of, anders gezegd, drie setjes van een duizendje met 360m rust, telkens gevolgd door een grote vijverronde met een kleine vijverronde als rust. De variatie in deze training zit vooral de rust, niet zozeer in het tempo. Ik zou het tempo gelijk houden, maar de actieve meerwaardezoekers mogen het tempo voor de 1.360 een tikkeltje hoger leggen.

Wie liever wat korter intervalwerk doet, kan kiezen voor een poepsimpele 6 à 8 x (800-560R). Eventueel kan je ook twee setjes ipv drie van het bovenstaande lange intervalwerk doen.

Waterflesje meebrengen is geen slecht idee, maar dan opteer je sowieso het best voor de “waterflescompatibele” lange intervallen, of je nu twee of drie setjes doet.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s