Intervaltraining 7 september

Het wordt nog best warm deze keer, dus houden we het nog op het schaduwrijke provinciaal domein. We gaan ons nog eens wagen aan ingedeelde lange intervallen, zoals (sommigen onder ons) al eens hebben gedaan op 10 augustus:

4 à 6 x (500-100-400-100-260-600R)
Gezien de warmte kan je de 500 en de 400 aan 800m-tempo afwerken en de 260 ietsje sneller. De twee 100 gaan dan weer een klein beetje trager, net genoeg om je adem terug te vinden voor het volgende stuk. Laat ons zeggen 2″/100m trager dan 800m-tempo, niet meer.

De marathonvoorbereiders en andere liefhebbers van lange intervallen mogen grote vijverrondes doen (hetzij 1.360-600R, hetzij 2.000-600R als je een rondje rond het openluchtzwembad meeneemt).

Belangrijk is dat de twee soorten trainingen allebei “waterflescompatibel” zijn, dus neem gerust een flesje water mee!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s