Intervaltraining 25 januari

Back to basics: gewone achthonderdjes. Soms mag het zo simpel zijn.

6 à 8 x (800-400R)

Advertenties

Intervaltraining 18 januari

Winter, brrr… Wanneer ons ondergestel eindelijk op bedrijfstemperatuur is gekomen (honi soit qui mal y pense) is het al bijna tijd om ermee te kappen. Bovendien moeten we nog een klein voorbehoudje maken over de staat van de piste: het is droog maar het kan glad zijn door aanvriezende mist.

Dus als de piste OK is voor snelheidswerk gaan we beginnen met achthonderdjes, gevolgd door wat zeshonderdjes om af te sluiten met enkele vierhonderdjes. Dat gaat als volgt:

  1. 3x(800-400R) (800m-tempo)
  2. 3x(600-200R) (800m-tempo)
  3. 3 à 4 x(400-200R) (1″/100m sneller)

Als de piste niet OK is gaan we dollen op de Trolieberg! Of we improviseren iets in domein Heuvelhof.

Intervaltraining 11 januari

Gelukkig valt woensdag nog voor de volgende winterprik. Hopelijk is het volgende week ook pistevriendelijk weer. Om te beseffen hoeveel geluk we tot nog toe deze winter met de piste hebben gehad moet je maar eens dit gefrusteerde blogbericht lezen over een intervaltraining in de winter van 2010-11.

En dit is waar we ons aan gaan wagen:

  1. 3 à 4 x(600-200R) (aan 800m-tempo)
  2. 4 keer heuvel op, telkens iets sneller
  3. 4 à 5 x(400-100R-300-400R) (400 en 300 1″ sneller dan 800m-tempo, 100R bollen ipv joggen, 400R joggen)

Intervaltraining 4 januari

De eerste intervaltraining van het nieuwe jaar wordt een piramidetraining. Twee keer van 800 naar 400 en terug naar 800, met aangepast tempo. Dat gaat als volgt:

2 x (800-400R-600-200R-400-200R-600-200R-800-400R)

tempo: 800 en 600 aan 800m-tempo; 400 1 à 2″/100m sneller

Optioneel toetje voor de snellere lopers: doe er nog een 600-200R-400-200R-600 bij.