Intervaltraining 22 februari

Meh. Regen en wind. Dat gaat een fijne intervaltraining worden. We gaan het dan ook niet ingewikkelder maken dan nodig:

6 à 8 x (800-400R), uiteraard aan 800m-tempo.

 

Advertenties

Intervaltraining 15 februari

Deze keer kunnen jullie kiezen tussen twee varianten. Wie korte intervallen verkiest (zal ook wat gemakkelijker gaan met de wat hogere temperaturen), kan zich uitleven in  300m-intervallen met korte recuperatie. Maar de liefhebbers van iets langere intervallen laten we niet in de steek. Dus:

OFWEL:

  1. 3 x (800-400R) (800m-tempo)
  2. 3 à 6 x (600-200R) (idem)

OFWEL:

  1. 3 x (600-200R) (800m-tempo)
  2. 6 à 12 x (300-100R) (1″/100m sneller)

Intervaltraining 8 februari

Deze keer wordt het wat ingewikkeld. Telkens wat korter en sneller, met heuvelsprintjes tussenin.

  1. 800-400R-600-200R (800 en 600 aan 800m-tempo)
  2. 3 heuvelsprintjes
  3. 800-400R-600-200R-400-400R (800 en 600 aan 800m-tempo en de 400 een tikje sneller (1 à 2″))
  4. 3 heuvelsprintjes
  5. 800-400R-600-200R-400 (800 en 600 aan 800m-tempo en de 400 een tikje sneller (1 à 2″))

Geen rust na de heuvelsprintjes! Direct terug beginnen met de intervallen dus.

Als de snelle jongens willen, mogen ze nummer 5 nog eens herhalen (uiteraard na 400R), maar dat is louter optioneel. Eventueel een verkorte versie: 600-200R-400

Intervaltraining 1 februari

Deze keer gaan we eens iets nieuws doen: ingedeelde 1.200m-intervallen. De eerste 400m aan 800m-tempo, dan 400m “rollen” (2″/100m trager dan 800m-tempo) en dan terug 400m aan 800m-tempo, gevolgd door 400m recuperatie. Anders gezegd:

4 à 6x (400-400-400-400R) met de niet-onderstreepte 400 aan 800m-tempo en de onderstreepte 400 aan 2″/100m trager