Intervaltraining 31 mei

Deze keer hebben jullie de keuze: ofwel 5 à 7 x (1.000-360R), ofwel impro-intervallen. Die laatste gaan als volgt:

We verdelen ons in groepjes met lopers die min of meer bij elkaar passen qua tempo. Ideaal zou zijn enkele groepjes van telkens 2 tot max. 4. Elk groepje is volledig vrij en mag overal in of rond het provinciaal domein gaan lopen. Wees creatief. Hou het wel veilig en hinder geen andere lopers en wandelaars.

Er is slechts één regel: in je groepje loopt om beurten iemand anders voorop. Die bepaalt het parcours en het tempo gedurende drie tot vijf minuten. Dan wordt er even gerecupereerd (twee tot drie minuten) en neemt de volgende over als koploper. Je mag je loopmakkers er niet aflopen, maar voor het overige mag je je “kopbeurt” volledig vrij indelen: korte snelle stukken met korte jogpauzen tussenin of één lang stuk met lichte tempovariaties. Bochten, hellingen, obstakels: go crazy!

Maar als je liever de saaie duizendjes doet, be my guest 😉

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s