Intervaltraining 26 juli

Het weer is al heel wat minder dan vorige week; hopelijk blijft het droog. We gaan gebruik maken van de koelere temperaturen om wat variatie te brengen in de afstand en de snelheid van de intervallen. Zoals vorige week hebben jullie de keuze tussen twee varianten, deze keer een piramidetraining en een climaxtraining.

De piramidetraining gaat als volgt (van rustig en lang naar snel en kort):

  1. 1.360-600R aan 1″/100m trager dan 800m-tempo
  2. 1.000-360R aan 0,5″/100m trager dan 800m-tempo
  3. 1 à 3 x (800-560R) aan 800m-tempo
  4. 1.000-360R aan 0,5″/100m trager dan 800m-tempo
  5. 1.360-600R aan 1″/100m trager dan 800m-tempo

De climaxtraining ziet er zo uit:

  1. 1 à 2 x (1.360-600R) aan 1″/100m trager dan 800m-tempo
  2. 2 x (1.000-360R) aan 0,5″/100m trager dan 800m-tempo
  3. 2 à 5 x (800-560R) aan 800m-tempo
Advertenties

Intervaltraining 19 juli

Omdat het warm is (misschien wel onweer woensdagavond!) dacht ik aan intervallen met drinkwaterstop aan het bruggetje. Vandaar deze training die we begin juni al eens hebben gedaan:

2 à 4 x (1360-600R-800-100R-460-600R)

tempo: 1360 aan 1″/100m trager dan 800m-tempo; 800 aan 800m-tempo; 460 aan 800m-tempo of een klein tikkeltje sneller als dat lukt. Je kan dan je drankflesje oppikken aan het einde van elke vijverronde.

Een andere mogelijkheid zijn eenvoudige 3 à 5 x (1.360-600R), maar die hebben we nog maar pas gedaan.

Veel succes!

Intervaltraining 12 juli

Deze keer gaan we gewoon lange vijverrondjes (1.360m) lopen met recuperatie rond de kleine vijver (600m). Tempo: 0,5″ à 1″/100m trager dan 800m-tempo, vier à zes keer.

4 à 6 x (1.360-600R)

Voor de geïnteresseerden is er een variante van deze training. Dat houdt in dat je rustig begint aan het interval (rustig duurlooptempo) en geleidelijk versnelt naar een stevig tempo op het einde. Het komt erop aan om je tempo geleidelijk en zonder terugval op te bouwen. Je kan het best proberen te focussen op het versnellen op enkele welbepaalde punten en daartussen je snelheid constant houden (bv. aan 400-800-1.000-1.200).

Feest! 75 jaar DCLA!

De meesten onder jullie weten het al, maar op zondag 27 augustus vieren we driekwarteeuw DCLA.

In de voormiddag is er de Halense Zilverenhelmen Run, een loopwedstrijd in Halen. Het zou fijn zijn als er een mooie brokkenlopersdelegatie zou zijn. In de namiddag is er een uitgebreid feestprogramma op en rond de piste met allerlei activiteiten en spelletjes. Om 18u begint de BBQ.

De activiteitenpagina vind je hier en de inschrijvingspagina hier.

Allen daarheen!

Intervaltraining 5 juli

Het wordt toch redelijk warm vandaag, dus vergeet je flesje water niet! De intervallen zijn ook afgestemd op een drinkpauze, want we gaan ingedeelde lange intervallen lopen met een klein vijverrondje als recuperatie.

Eerst een lange vijverronde aan een (relatief) rustig tempo en dan twee kortere, iets snellere stukken, telkens onderbroken door een jogpauze van 100m. Dan een kleine vijverronde als rust- en drinkmoment en dan… herhalen. Concreet:

2 à 4 x (1.360-100R-600-100R-560-600R)

tempo: 1.360 1″/100m rustiger dan 800m-tempo, 600 en 560 aan 800m-tempo.