Training vrijdag

Zoals gebruikelijk bij de Memorial Ivo Van Damme zal de club vrijdag gesloten zijn, althans de kantine en de douches. Maar wie geen kaartjes heeft om live te gaan kijken, kan mee de beentjes gaan strekken vooraleer we ons met chips, kaasjes en bier voor de televisie vlijen om naar de Sporza-verslaggeving te kijken.

Afspraak dan om 18u15 stipt aan de (wellicht gesloten) poort van de club voor een duurloopje. Maar douchen zal je dus thuis moeten doen.

Advertenties

Intervaltraining 23 augustus

Vandaag wordt het warm, dus in elk geval een flesje water meebrengen. De intervallen zijn zo ingericht dat je tussenin kan drinken. Ook deze keer twee mogelijkheden:

Ingedeelde grotevijverronde:

4 à 7 x (600-200-560-600R) met 600 en 560 aan 800m-tempo en 200 aan duurlooptempo.

Grotevijverronde met lus rond openluchtzwembad

3 à 4 x (2.000-600R) met 2.000 aan 1″ à 1,5″/100m trager dan 800m-tempo.

Intervaltraining 16 augustus

Ook deze keer heb je de keuze tussen L- en XL-intervallen. In beide gevallen wordt het een iets snellere training dan vorige week.

De XL-variante is als volgt:

  1. 2 x (1.360-600R) (1″/100m trager dan 800m-tempo)
  2. 1 à 2 x (1.000-360R) (net geen 800m-tempo)
  3. 1 à 2 x (1.360-600R) (1″/100m trager dan 800m-tempo)

De L-variante is 5 à 7 x (600-100-300-360R). 600 aan 800m-tempo, 100 aan vlot duurlooptempo en 300 aan 1″/100m sneller dan 800m-tempo.

Intervaltraining 9 augustus

Deze keer hebben jullie de keuze tussen XL-intervallen (voor de afstandliefhebbers) en ingedeelde grotevijverintervallen.

De eerste variante is: 3 à 4 x (2.000-600R), namelijk grotevijverintervallen met een rondje rond het openluchtzwembad erbij en een rondje rond de kleine vijver als recuperatie. Tempo: 1,5″/100m trager dan 800m-tempo (ongeveer).

De tweede variante zijn dus ingedeelde grotevijverintervallen, namelijk 5x(800-200-360-600R), met 800m iets trager dan 800m-tempo, 200m aan vlot duurlooptempo (13 à 14 km/u) en 360m iets sneller dan 800m-tempo.