Intervaltraining 29 november

Brr. Koud. Deze keer niet zo kort en snel als vorige week.

  1. 2 x (800-400R) (800m-tempo)
  2. 2 x (600-200R) (800m-tempo)
  3. 4 heuvelversnellingen
  4. 2 x (400-200-200R) (400 aan 800m-tempo, 200 1″/100m sneller)
  5. 2 à 4 x (400-200R) (1″/100m sneller dan 800m-tempo)

P.S. 1: Ik ben misschien wat later; wacht niet op mij voor de opwarming.

P.S. 2: Vergeet niet te noteren in je agenda: zaterdag 23 december – Sportkot – Warmathon – brokkenlopers spreken af bij de start om 14u om samen enkele (of meer) rondjes te lopen.

Advertenties

Intervaltraining 15 november

Ook deze week ligt het accent op de combinatie van het wat snellere tempo met korte recuperatie. Deze keer gaat het als volgt:

  1. 2 x (800-400R) aan 800m-tempo
  2. 2 x (600-200R) aan 800m-tempo
  3. vier heuvelversnellingen, eerst rustig en op het einde snel (maar niet te snel, want zie stap 4)
  4. 4 x (400-200-200R) met 400 aan 800m-tempo, 200 1″/100m sneller)

Wie het ziet zitten mag er op het einde nog 1 à 2 bij doen.

Intervaltraining 8 november

Deze week is het gevoelig frisser. We gaan dan ook niet dadelijk investeren in al te snelle intervallen, maar we gaan het accent meer leggen op weinig recuperatie. For better or for worse, dit is het resultaat:

  1. 4 x (600-200R) (800m-tempo)
  2. 4 heuvelsprintjes
  3. 4 x (400-200R) (1″ sneller dan 800m-tempo)
  4. 4 x (300-100R) (1″ sneller dan 800m-tempo)

De meerwaardezoekers zoals Kevin mogen de laatste reeks wat langer blijven herhalen.