Intervaltraining 9 mei

Hoge temperaturen vandaag, dus vergeet zeker niet om een flesje water mee te brengen. Vandaag doen we fluitjesintervallen. Dit is de handleiding:

We starten aan het brugje en lopen in één richting langs de grote vijver gedurende exact 2 minuten. Bij het eerste fluitsignaal blijven we 30 seconden ter plaatse staan (even recupereren) en bij het tweede fluitsignaal lopen we in de omgekeerde richting terug gedurende exact 2 minuten om precies terug aan het brugje aan te komen. Daarna lopen we een rondje om de kleine vijver om te recupereren.

Dat doen we vijf keer.

Maar dat is nog niet zo speciaal. Het moeilijke is dat je moet proberen om elke keer iets verder te geraken na die eerste twee minuten (pakweg 3 à 5 meter). Dat veronderstelt dat je de eerste keer rustig begint en zeer geleidelijk opbouwt.

Met het warme weer vandaag betekent dat dat we de eerste keer zeer rustig beginnen en dat we erg geleidelijk opbouwen. Waar we anders het laatste interval wat sneller dan 800m-tempo lopen, mikken we vandaag op maximaal 800m-tempo op het einde.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s