Intervaltraining 18 juli

We doen een waterflescompatibele climaxintervaltraining. Dat klinkt indrukwekkend, maar het komt eigenlijk gewoon hierop neer:

4 à 6 x (600-100-300-100-260-600R)

met: 600 iets trager dan 800m-tempo, 300 aan 800m-tempo en 260 iets sneller dan 800m-tempo – 100 tussenin aan rustig duurlooptempo (‘bollen’) en op het einde 600R uiteraard rustig joggen

Advertenties

Intervaltraining 11 juli

Ietsje minder warm deze keer, dus kan het tempo wat sneller. We beginnen met twee grotevijverrondjes als opwarming en dan gaan we achthonderdjes doen. Optioneel daarna nog een of twee afsluitende grotevijverrondjes.

Dus:

  1. 2 x (1.360-600R) (tempo: 0,5″/100m trager dan 800m-tempo)
  2. 4 à 6 x (800-560R) (800m-tempo)
  3. (optioneel) 1 à 2 x (1.360-600R) (tempo: 0,5″/100m trager dan 800m-tempo)

Intervaltraining 4 juli

Vandaag is het – uiteraard – nog steeds behoorlijk warm, dus vergeet je waterflesje niet!

We gaan lange vijverrondjes lopen, maar deze keer ingedeeld:

4 à 7 x (800-100-460-600R)

handleiding: 800 iets trager dan 800m-tempo, 100m aan rustig duurlooptempo, 460 aan 800m-tempo, dan een klein vijverrondje als recuperatie en om te drinken en opnieuw beginnen.