Intervaltraining 26 september

Deze keer gaan we terug op de piste lopen. We hernemen de training van 5 september en gooien er wat heuvelversnellingen tussen.

  1. 2 x (800-400R) (800m-tempo)
  2. 2 x (600-200R) (800m-tempo)
  3. 4 heuvelversnellingen, telkens wat sneller (van vlot duurlooptempo naar net-niet-sprinten-tempo)
  4. 3 à 6 x (400-200R) (1 à 2″/100m sneller dan 800m-tempo)
Advertenties

Intervaltraining 19 september

We gaan nog een keer in het provinciaal domein onze intervallen afwerken. Na twee lange vijverrondes als opwarming kan je kiezen uit duizendjes of achthonderdjes:

  1. 2x(1.360-600R) (1″/100m trager dan 800m-tempo)
  2. 4 à 6x(800-560R) OF 3 à 4x(1.000-360R) (800m-tempo of een tikkeltje trager, naargelang)

Intervaltraining 5 september

Deze week zijn er twee varianten.

De marathonlopers en andere liefhebbers van lange afstanden mogen in het provinciaal domein blijven en daar lange vijverrondjes trekken (bv. 1.360-600R of langer). Eventueel, als ze dat liever hebben, kunnen ze ons ook komen vervoegen op de baan, want dat is waar de anderen naar toe gaan na het opwarmingsrondje in het provinciaal domein.

Op de baan gaan we beginnen met achthonderdjes om dan over te gaan naar wat korter werk:

  1. 2 x (800-400R) aan 800m-tempo
  2. 2 x (600-200R) aan 800m-tempo
  3. 4 à 8 x (400-200R) aan iets sneller tempo (op gevoel, maar niet meer dan 1″/100m sneller)