Intervaltraining 28 november

Deze keer staat een climaxtraining op het programma. Maar het zware zit hem net zozeer in de korte pauzes als in de iets hogere snelheid.

  1. 2 x (800-400R) (800m-tempo)
  2. 2 x (600-200R) (idem)
  3. 2 à 3 x (600-200R-400-100R-200-100R-200-400R) (600 en 400 aan 800m-tempo, 200 1 à 2″/100m sneller)

OK, de laatste is ingewikkeld, dus goed je gedachten bijhouden.

Advertenties

Intervaltraining 21 november

Brrr… Het wordt kouder. Wat meer aandacht aan de lange intervallen deze keer, maar op het einde toch weer wat snelheidsprikkels.

  1. 3 x (800-400R) aan 800m-tempo
  2. 3 x (600-200R) aan 800m-tempo
  3. 4 heuvelversnellingen (van duurlooptempo naar net-niet-sprinttempo)
  4. 2 à 4 x (300-100R) aan 1″/100m sneller

Intervaltraining 14 november

We bouwen nog eventjes voort op onze snellere intervallen. Traditioneel beginnen we met langere opwarmingsintervallen en dan gaan we (zonder heuvelversnellingen deze keer) geleidelijk over naar sneller werk:

  1. 2 x (800-400R) (800m-tempo)
  2. 2 x (600-200R) (idem)
  3. 3 x (400-200R) (1″/100m sneller)
  4. 4 à 6 x (200-200R) (2″/100m sneller)

Intervaltraining 7 november

We beginnen deze keer met een piramide als opwarming:

800-200R-600-200R-400-200R-600-200R-800-800R – tempo: 800m en 600m aan 800m-tempo; 400m gaat 1″/100m sneller.

Daarna een setje van vier heuvelversnellingen.

En ten slotte enkele climaxintervalletjes:

2 à 4 x (300-200-100-400R) met 300 aan 800m-tempo, 200 1″ sneller en 100 2″ sneller.